2015-02-06 10:13:20

VJEŽBICE ZNANJA ZA BUDUĆE PRVAŠIĆE

Pokazuje li Vaš predškolac želju da nauči čitati, pisati pa čak i neke teže zadatke, vrijeme je da ga uvedete u svijet znanja...

 

Prije polaska u školu dijete mora doseći određeni stupanj tjelesnog, socijalnog, mentalnog i emocionalno-motivacijskog razvoja. Školovanje traži zadovoljavajući opseg znanja o svijetu i formiranost osnovnih pojmova.   Dijete treba biti sposobno za izvođenje mentalnih radnji, za uočavanje sličnosti i razlika među predmetima i pojavama iz okolnoga svijeta, treba biti sposobno za samokontrolu i planiranje vlastitih radnji. Ništa manje važni nisu ni razvijenost fine motorike, dobra koordinacija oka i ruke, pravilan izgovor glasova i odgovarajući stupanj razvoja predčitačkih vještina. To su neophodni uvjeti uspješne verbalne komunikacije i ovladavanja vještinama čitanja i pisanja.   Mnogim predškolcima na pragu osnovne škole potrebna je pomoć u svladavanju nekih od tih vještina. Evo par zadataka koji vam mogu pomoći. Pritom je važno da djetetu bude zanimljivo i zabavno, da uživa u svakoj aktivnosti:   1. IGRA "MAČIĆI" – Recitirajte pjesmicu dok dijete savija prstiće od palca prema malom prstu. Ponovite je više puta sami pa s djetetom da je dijete lakše zapamti.   Prvi mačić pije mlijeko. Drugi mačić ide daleko. Treći mačić u košari prede. Četvrti mačić kroz prozor gleda. A najmanje mače meni u krilu skače.     2. IGRA "ZAGONETKE" – Predložite djetetu da odgonetne sljedeću zagonetku:   Tema "Kućanstvo": Ima četiri noge, ali hodati ne može. (Stol ili stolac) Tema "Vozila": Četiri brata blizanca zajedno posvuda idu, dva brata su sprijeda, dva brata straga. Žure, trče, jure, ali jedan drugoga prestići ne mogu. (Kotači)     3. IGRA "SLUŠAJ PAŽLJIVO" – Recitirajte pjesmicu, dijete sluša, pokušava zapamtiti i ponoviti.   Lete avioni, vlakovi žure, voze kamioni, gliseri jure.

 

4. IGRA "PONAVLJAJ ZA MNOM" – Recitirajte pjesmicu. Krećite se veselo po sobi, kružno okrećući rukama savijenim u laktovima ("okretanje kotača"). Pitajte dijete koliko automobil ima kotača.   Za volan u auto sjednem, motor bruji: Brum-brum-brum! Veselo po sobi vozim, Autić ide: Zum-zum-zum! Igračke pozdravljam svoje, Trubim glasno: Tu-tu-tu! Dođi, medo, idi sa mnom, Ima mjesta, ju-hu-hu!     5. IGRA "ZAMISLI" Dijete zatvara oči i pokušava vizualizirati sliku o kojoj se govori u zadatku. Iza ograde se vide četiri pseće šape i četiri kokošje noge. Koliko iza ograde ima kokoši i koliko pasa?

 

6. IGRA "OBJASNI" – Kako se zovu dani u tjednu? Zašto se "četvrtak" tako zove? Koji dan slijedi nakon četvrtka? Koji dan prethodi četvrtku?

 

7. IGRA "VOĆE" – Predložite djetetu da sluša i zapamti pjesmicu te da glasno ponovi četiri vrste voća koje se u njoj spominju:   Ustala sam jutros rano, voće zrelo ubrala s grana. Šljive i jabuke, breskve i kruške. Na stolu sad je gozba prava, svakakvog voća tu ima zdrava.     8. IGRA "ZASTAVICA" – Predložite djetetu da zajedno s vama ponavlja pjesmicu i prstima oblikuje zastavicu; prvo jednom, pa drugom rukom, a zatim objema rukama istodobno.   Sva četiri prsta svoja spoji, palac od njih nadolje odvoji. Tko sad zastavicu ima, neka je pokaže svima.

 


Osnovna škola "August Harambašić" Donji Miholjac