2019-10-02 21:05:49

PUT U SVIJET MEDIJSKE PISMENOSTI 5. A I 5. C

Učenici 5. a i 5. c krenuli u svijet medija zanimljivim aktivnostima na satovima Hrvatskoga jezke.


    Najnovija istraživanja pokazuju da današnja djeca provedu više od sedam sati dnevno ispred ekrana, bilo računalnog, bilo uz mobilni telefon. Vrlo je važno razviti određene vještine koje omogućavaju mudru i odgovornu uporabu  tehnologije. 
    Početak petoga razreda prava je prilika da se u području Kultura i medij (predmeta Hrvatski jezik) učenici upoznaju s pojmom medija. Na dvosatu Hrvatskoga jezika učenici 5. a i 5.  razreda krenuli su u svijet medija. Učiteljice Zrinka Jurčević i Branka Gregurić uz pomoć školske knjižničarke Anamarije Hat, učenike su upoznale s različitim vrstama  medija, a važna zadaća nastavnog sata bila je i razvijanje kritičkog pristupa različitim medijskim sadržajima.
    Na samom početku sata, učenici su prenosili poruke na različite načine (neverbalno, usmeno, pisano). Zatim su se putem prezentacije upoznali s osnovnim sudionicima sporazumijevanja, mjestu medija u komunikacijskom procesu kao i njegovom poviješću. Kao podsjetnik za učenje, izradili su umne mape na temu medija.
    Sljedeća aktivnost bila je anketa kojom se željelo utvrditi koliko vremena naši učenici provode pred ekranima. Iz njihovih odgovora može se zaključiti da su knjige, televizija i mobiteli nezaobilazni dio njihove svakodnevice. S druge strane, vrlo rijetko će posegnuti za časopisom kako bi saznali nešto novo. Također, za nove generacije učenika, radio sve više postaje nepoznat medij. Glazba im je važna, ali ju slušaju isključivo putem mobitela. Općenito, medije koriste za zabavu, a knjige povezuju, uglavnom, uz učenje. Detaljnije rezultate ove ankete možete pogledati u nastavku teksta.
    Anketa i kratki razgovor o vremenu provedenom uz ekrane uveli su ih u sljedeću aktivnost – pogledali su 7-minutni crtani film Put u svijet medijske pismenosti. Film je nastao u sklopu EAVI-a (European Association for Viewers’ Interests) i na zabavan i jednostavan način objašnjava što je to medijska pismenost i zašto je ona nužni preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu u kojem živimo. Preveden je na mnoge jezike, a hrvatska je verzija crtića nastala u suradnji s Društvom za komunikacijsku i medijsku kulturu (DKMK).
   Na kraju se napravila usmena analiza različitih opasnosti na koje nailaze u medijskim prostorima – lažne vijest, primamljivi oglasi i reklame, opasni virusi i lažni identiteti. Pokazalo se da su petaši itekako aktivni putnici medijskim prostranstvima te im ovi pojmovi nisu bili nepozati. 
   Ovim dvosatom željeli smo ih uvesti na put medijskog opismenjavanja i poslati im poruku da smo tu za njih, kao potpora i pomoć, kako bi razvili potrebne vještine i postali sigurni i medijski mudri.

Zrinka Jurčević i Branka Gregurić, učiteljice hrvatskog jezika 
Anamarija Hat, školska knjižničarka

 


Osnovna škola "August Harambašić" Donji Miholjac